Duurzame ondernemingen groeien met crowdfunding

CO2-neutraal ondernemen

Lang bestond de gedachte dat duurzaamheid en een hoog rendement niet samen konden gaan. Steeds meer beleggers ontdekken echter dat duurzaam investeren niet betekent dat ze genoegen moeten nemen met een lager rendement. Fair-Green Creatives is het laatste crowdfundingproject dat investeerders een hoog rendement biedt én duurzaam is.

Onderzoek

Studies wijzen uit dat het verwachte rendement juist hoger ligt als in het beleggingsproces ook gekeken wordt naar duurzame factoren. Zo zijn duurzame bedrijven bijvoorbeeld minder kwetsbaar voor strengere regelgeving door overheden, die steeds meer werk maken van het aanpakken van klimaatverandering. Ook zouden bedrijven met betere systemen voor milieubeheer meer winst realiseren en sneller groeien.

Volgens een studie is er duidelijk bewijs dat bedrijven die de relevante duurzaamheids-criteria in het oog houden, zoals milieuvriendelijkheid, sociaal verantwoord ondernemen en gedegen bestuur, een beter financieel rendement realiseren dan bedrijven die zich niet richten op deze criteria. Bovendien kunnen duurzame bedrijven goede resultaten realiseren, omdat er vaak geen korte termijn winstbejag is en er eerder voor de lange termijn wordt gepland.

Duurzaamheid binnen crowdfunding

Ook binnen de wereld van crowdfunding wordt steeds vaker gekeken naar het samenbrengen van een hoog rendement en een duurzame invalshoek. Zo wendde Fair-Green Creatives zich onlangs tot crowdfunding. Dit is een duurzame onderneming waarin sociale en duurzame winkelconcepten worden ontwikkeld voor verschillende formules en retail organisaties

In een recent gelanceerd project op Capital Circle >, wil Fair-Green Creatives > kapitaal ophalen voor de productie van winkelinventaris en het opzetten van vier WAAR winkels. In deze winkels worden duurzame mode- en woonaccessoires, food en boeken verkocht.

“Consumenten zoeken tegenwoordig steeds meer naar echte waarden en authenticiteit in de producten die zij kopen, het verhaal achter een product of dienst wordt steeds belangrijker”, aldus Fair-Green Creatives. “Ook is er meer bewustwording van wat consumentengedrag voor invloed heeft op de omgeving of het milieu.”

Het bedrijf heeft duurzaam en sociaal ondernemen hoog in het vaandel zitten, maar stelt ook dat er een goed verdienmodel moet zijn. Volgens Fair-Green Creatives groeit de WAAR-formule snel en worden er ieder jaar een aantal nieuwe vestigingen geopend.

Deze fundamenten stellen de onderneming in staat om investeerders in het crowdfundingproject een rente op hun lening aan te kunnen bieden van maar liefst 7,5 procent. Daarmee breekt Fair-Green Creatives definitief met de gedachte dat duurzaamheid en rendement niet met elkaar samengaan.

Wil je jouw duurzame onderneming laten groeien via crowdfunding? Check dan hier > onze mogelijkheden.

Foto: WAAR

Gerelateerde artikelen

Ziggo Dome kiest voor duurzame energie van energiecoöperaties

CO2-neutraal ondernemen

Sinds dit jaar is om | nieuwe energie de energieleverancier van de Ziggo Dome. Deze...

Lees verder

Circulair installeren draagt bij aan duurzamere bedrijfsvoering

CO2-neutraal ondernemen

De installatiebranche staat aan de vooravond van een transitie naar circulariteit, waarbij de focus ligt...

Lees verder

CarbonLeap reduceert CO2 uitstoot transport Meelunie

Praktijkverhalen

Meelunie, een wereldwijde leverancier van agrarische ingrediënten, werkt samen met Klimaatplein partner CarbonLeap om de...

Lees verder