Ziggo Dome kiest voor duurzame energie van energiecoöperaties
CO2-neutraal ondernemen
Sinds dit jaar is om | nieuwe energie de energieleverancier van de Ziggo Dome. Deze...
Klimaatplein is op zoek naar twaalf bedrijven uit drie verschillende sectoren: metaal, de horeca en de technische maakindustrie die willen deelnemen aan een onderzoek met CO2-beprijzing. Door deel te nemen aan het onderzoek krijgen bedrijven tevens inzicht in de te nemen maatregelen voor de informatieplicht energiebesparing.
Deelnemers ontvangen een CO2-voetafdruk van het eigen bedrijf en inzicht in toekomstige CO2-kosten. Ook krijgen ze vrijblijvend energie-bespaarmogelijkheden aangereikt waarmee bij invulling wordt voldaan aan de informatieplicht energiebesparing. Besproken wordt welke keuzes worden gemaakt wanneer de invoering van een CO2-prijs morgen al realiteit zou zijn. Deelnemers aan het onderzoek bouwen door participatie een duurzaam concurrentievoordeel op.
Bedrijven uit de sectoren metaal, horeca en technische maakindustrie met tussen de 5 en 250 werknemers in Noord-Brabant kunnen deelnemen. Deze bedrijven hebben 1 bedrijfslocatie en minimaal 3 eigen dienst- of leaseauto’s. Deelnemers verplichten zich om het volledige onderzoek te doorlopen en ook actief te communiceren over vorderingen via het Klimaatplein en andere media. De tijdsinvestering voor het onderzoek bedraagt ongeveer 7 uur verspreid over een jaar.
Dit onderzoek heeft een drietal doelen. Ten eerste het creëren van bewustzijn bij ondernemers voor wat CO2-beprijzing gaat betekenen. Ten tweede het opbouwen van kennis met betrekking tot de energie-bespaarmaatregelen die bedrijven bereid zijn te nemen om CO2-uitstoot te verlagen. En tot slot het stimuleren van andere bedrijven om kennis te delen over het besparen van energie en hun zoektocht naar een duurzame energievoorziening.
De beprijzing van CO2 is tijdens de klimaattop in Parijs overeengekomen en is nodig om klimaatdoelen te halen. Het verbranden van fossiele brandstoffen wordt dankzij die CO2-beprijzing financieel minder aantrekkelijk waardoor energiebesparing en duurzame opwekking nog interessanter is. Ook in het Nederlandse Regeerakkoord en in het voorlopige Klimaatakkoord wordt CO2-beprijzing genoemd als beleidsmaatregel voor te behalen klimaatdoelen.
Geïnteresseerd in een duurzaam concurrentievoordeel, lagere energielasten, een groen imago en hulp bij het voldoen aan wettelijke verplichtingen? Via deze link treft u meer informatie en kunt u zich aanmelden voor het onderzoek met CO2-beprijzing voor MKB-bedrijven >
Deelname aan het onderzoek is gratis.