Ziggo Dome kiest voor duurzame energie van energiecoöperaties
CO2-neutraal ondernemen
Sinds dit jaar is om | nieuwe energie de energieleverancier van de Ziggo Dome. Deze...
De Toekomst is een familiebedrijf dat generaties teruggaat en generaties vooruit kijkt. Dit full service communicatiebedrijf voor merk en campagnerealisatie kijkt met een frisse blik op de toekomst. Ze legt daarbij de focus op een duurzaam en klimaatneutraal werkproces.
Als familiebedrijf voelt zij zich verantwoordelijk voor de zorg van mensen en de wereld waarin we leven. De aarde warmt op en daardoor verandert het klimaat waarin we leven. Zij maken zich daar zorgen om en vinden dat daar verandering in moet komen. Duurzaamheid is iets wat altijd volop in ontwikkeling en beweging is. Het verdient voortdurend de aandacht. Daarom is duurzaamheid een vast onderdeel in het werkproces van dit communicatiebedrijf.
Dagelijks zet de Toekomst > zich in voor succesvolle duurzame marketing. Samen met klanten bekijkt ze de mogelijkheden van digitaal en gedrukte media en adviseren hierin. Voor print- en drukwerk bieden ze vele duurzame mogelijkheden zoals CO2-neutraal drukwerk en alcoholvrij (IPA vrij) drukwerk. En dankzij diverse duurzame certificeringen, waaronder de Climate Calc certificering, het FSC® keurmerk en ISO 14001 Milieu, zijn klanten ervan verzekerd dat opdrachten duurzaam gerealiseerd worden. Ze behoren dan ook tot een van de meest duurzame communicatiebedrijven van het land.
De Toekomst adviseert en helpt klanten om duurzamer en milieuvriendelijker te zijn. Daarnaast kijken ze ook voortdurend naar hoe ze binnen de eigen organisatie nog meer kunnen verduurzamen. Zo hebben ze geïnvesteerd in het verduurzamen van de panden met warmtewissel-systemen, energiezuinige LED verlichting en uiteraard gebruiken ze groene energie. Ook hebben zij 140 zonnepanelen op het dak laten installeren waardoor ze in eigen energiebehoefte kunnen voorzien. Daarnaast rijden ze rond in elektrische en hybride auto’s.
Verder zijn ze als bedrijf volledig CO2 neutraal. Door klimaatneutraal te drukken spelen zij in op klimaatverandering en leveren ze samen met klanten een waardevolle bijdrage aan de bescherming van het klimaat. De CO2 compensatie van de uitstoot die vooralsnog overblijft is geregeld via Climate Neutral Group.
Inmiddels is de volledige uitstoot van het eigen bedrijf aan drukwerk gecompenseerd. Dat is gerealiseerd door te investeren in een klimaatproject in Afrika om vrouwen daar te voorzien van efficiënte ‘cook stoves’ zodat ze minder hout verbranden bij het koken. Dit scheelt bomen kappen en dus CO2 uitstoot. Dit project met een Gold Standard certificatie heeft ook een maatschappelijke kant, het helpt namelijk niet alleen het milieu maar ook de lokale bevolking.
Naast aandacht voor de planeet, draagt de Toekomst als duurzame organisatie ook graag een steentje bij aan de maatschappij. Ze zijn maatschappelijk betrokken bij de directe omgeving van het bedrijf. Dit tonen ze onder andere met de sponsoring van een zevental sportieve en maatschappelijke doelen.