Symposium ‘Samen werken aan waardecreatie’

CO2-neutraal ondernemen

Over een week is het zover: Op 13 november vindt het Symposium ‘Nieuwe Business Modellen – Samen Werken aan Waardecreatie’ plaats in de Domkerk in Utrecht. Op het symposium wordt het Nieuwe Business Modellen Doe-het-Zelf boek gepresenteerd. Een inspiratie- en werkboek van en voor mensen in deze tijd, ontstaan op basis van crowdthinking en academisch onderzoek. Een boek dat een basis biedt voor startende ondernemers en enthousiastelingen, maar ook voor bedrijfsprofessionals, in het opzetten en inrichten van een (sociaal) initiatief.

Door overweldigende belangstelling is het symposium helaas VOLgeboekt. Met een volle Domkerk en een interessant scala aan sprekers en workshops belooft het een onvergetelijke bijeenkomst te worden.

Symposium ‘Nieuwe Business Modellen – Samen Werken aan Waardecreatie’

OCF 2.0Op het symposium krijgen bezoekers een schets van alle ontwikkelingen via lezingen en workshops. Wilma de Koning (College van Bestuur Radboud Universiteit), Ruud Koornstra (Tendris) en Marga Hoek (De Groene Zaak) geven unieke lezingen. Jan Jonker, initiatiefnemer en hoofdredacteur van het boek, geeft een inleiding op de totstandkoming en inhoud van het boek.

Via een selectie uit 22 workshops maken bezoekers kennis met de praktijk. In de workshops gaan co-auteurs in op de ‘doe het zelf’ methodiek die beschreven wordt in het boek. Bezoekers krijgen inzicht in onderwerpen als Principes voor Waardecreatie en Werken aan een Ontwerp. Ook geven diverse succesvolle ondernemers een praktische workshop over hun eigen succesvolle Nieuwe Business Modellen, zoals Marieke Hart (Thuisafgehaald), Maria van der Heijden (Women on Wings), Walter Halberstadt (Beebox) en Henry Mentink (MyWHeels).

Debat

Tot slot gaan vertegenwoordigers van conventionele en nieuwe business modellen met elkaar in debat. Ewoud Goudswaard (ASN Bank), Rob Boogaard (Interface), en Pim Mol (Rabobank) debatteren met Bas Luiting (BB Bricks), Edo Plantinga (Deell) en Mireille Gijssen (I-DID/Slow Fashion Movement) over de vraag wat zij van elkaar kunnen leren en hoe zij elkaar kunnen inspireren.

Boek nieuwe businessmodellen

Niet aanwezig bij het symposium? Niet getreurd, aanmelden voor de wachtlijst is nog mogelijk. En natuurlijk kunt u nog steeds het boek bestellen via de link http://bit.ly/1pgF9bR. U ontvangt het boek na het symposium zo snel mogelijk via de post. Lees, laat u inspireren, en be part of the movement: Want de economie van morgen, dat zijn wij, vandaag.

Gerelateerde artikelen

Ziggo Dome kiest voor duurzame energie van energiecoöperaties

CO2-neutraal ondernemen

Sinds dit jaar is om | nieuwe energie de energieleverancier van de Ziggo Dome. Deze...

Lees verder

Circulair installeren draagt bij aan duurzamere bedrijfsvoering

CO2-neutraal ondernemen

De installatiebranche staat aan de vooravond van een transitie naar circulariteit, waarbij de focus ligt...

Lees verder

CarbonLeap reduceert CO2 uitstoot transport Meelunie

Praktijkverhalen

Meelunie, een wereldwijde leverancier van agrarische ingrediënten, werkt samen met Klimaatplein partner CarbonLeap om de...

Lees verder