MVO voorbij je eigen ego

CO2-neutraal ondernemen

Stel: je hebt een geweldig idee op het gebied van MVO / Duurzaamheid of hoe je het ook wil noemen. Een project dat echt het verschil kan maken. Je gaat ermee aan het werk, je bouwt aan je netwerk, je doelen worden één voor één behaald.

En dan word je benaderd door iemand anders met een eigen idee. Een idee dat ook goed is, doelen heeft die langs de lijn liggen van je eigen doelen en ook grote impact kan hebben. Maar het is niet jouw idee.

De normale reflex van de mens is om zijn eigen idee te beschermen. In het bedrijfsleven logisch, patenten zijn er niet voor niets. Jij wil de winst maken, je concurrent moet daar natuurlijk niet op mee kunnen liften. Maar heb je bij duurzaamheidsprojecten ook concurrenten? Mijn eerste reactie zou zijn ‘natuurlijk niet’. Maar je zou verbaasd staan hoe vaak ik al heb gehoord dat mensen niet met je over MVO willen praten omdat ze hun eigen project hebben.

Mijn insteek is dat alle duurzaamheidsprojecten min of meer een zelfde soort doel hebben. Laten we die krachten in godsnaam bundelen. Samen stoom je veel sneller op naar jouw doel.

Dus iedereen die iets doet, wil of kan met duurzaamheid; roept u maar. Het project 1.000.000 druppels wil als project een miljoen mensen duurzamer maken. Heb jij een project dat ook iets wil doen voor de maatschappij, laten we dan vooral samen optrekken!

Gerelateerde artikelen

Ziggo Dome kiest voor duurzame energie van energiecoöperaties

CO2-neutraal ondernemen

Sinds dit jaar is om | nieuwe energie de energieleverancier van de Ziggo Dome. Deze...

Lees verder

Circulair installeren draagt bij aan duurzamere bedrijfsvoering

CO2-neutraal ondernemen

De installatiebranche staat aan de vooravond van een transitie naar circulariteit, waarbij de focus ligt...

Lees verder

CarbonLeap reduceert CO2 uitstoot transport Meelunie

Praktijkverhalen

Meelunie, een wereldwijde leverancier van agrarische ingrediënten, werkt samen met Klimaatplein partner CarbonLeap om de...

Lees verder